M-a invitat acum câteva zile Chinezu să scriu la el pe blog despre noul nostru serviciu Outlook.com de webmail, serviciu ce vine să upgradeze experiența Hotmail.

Ce este diferit la Outlook.com versus celelalte servicii de webmail? Dincolo de atașamente foarte mari care se salvează pe Skydrive pentru a nu bloca Inbox-urile destinatarilor, de interfața „curată” ce arată cu 30% mai multe mesaje având un banner cu 60% mai puțini pixeli, de conectivitatea cu Facebook, Twitter, LinkedIn și cu Skype punând într-un singur loc toate update-urile din viața socială a unei persoane, vorbim aici de simplitate. Experiență simplificată de utilizare, de integrare a atașamentelor și de editare a lor, și de portabilitate. Portabilitate pentru că un cont Outlook.com nou este și un cont Microsoft de cloud.

Outlook_Inbox_ReadingPaneOpen

În momentul în care un utilizator ce are un cont nou de Outlook.com se loghează pe un laptop/tabletă/desktop/telefon cu Windows 8 sau Windows Phone 8 toate setările de Outlook.com vor fi aduse și pe dispozitiv, inclusiv conexiunile cu rețelele sociale. Practic transformi orice calculator cu Windows 8 în calculatorul tău personal, cu aplicațiile și setările tale.

De ce Outlook? Outlook este acum brand-ul nostru unic de e-mail pentru tot ceea ce înseamnă consumer și commercial, inclusiv serviciul de e-mail web, aplicația rich-client ce face parte din suitele Office, e-mail-ul din Office 365 și serviciul de e-mail mobil.

Cum se face upgrade la Outlook.com (pentru cei care au mail-uri Hotmail și încă nu au făcut-o): te loghezi în Hotmail și faci click:

image

Nu pierzi adresa de Hotmail, daaar… mai poți adăuga alias-uri la contul tău! Adică poți crea tot pe adresa ta de Hotmail o adresă de Outlook.com cu numele tău! Needless to say, grăbiți-vă să vă luați numele cool din Outlook.com :).

image

Încercați-l… peste 60 milioane de utilizatori deja o fac, Outlook.c0m „curățându-le” Inbox-urile de newslettere nedorite, de thread-uri lungi de e-mail și protejându-i în fața numeroaselor atacuri care au loc în Internet.

11 Comments

  1. Din pacate Calendarul din Outlook.com nu este finalizat. Este singura aplicatie ce nu a fost actualizata la noul look inspirat de Windows 8 si Windows Phone. Arata foarte invechit si nu este chiar o placere sa-l folosesti. Exista o data oficiala pentru cand va fi actualizat?

  2. Folosesc Outlook.com de ceva luni bune, nu stiu ce inseamna „finalizat”, arata la fel ca acum doua luni. L-as folosi ca tool permanent, probabil, daca as avea un Windows Phone. Totusi, fata de „ecositemul Google” (GMail+Drive+Google Apps) e mai are inca de recuperat.

    Plusuri clare:
    -curat, usor de folosit, comenzi mari, clare, unos de intuit;
    – organizare foarte buna pe foldere, categorii si task-uri, plus batch edit
    – posibilitatea de a seta „alias”-uri (alte adrese de mail de la care sa trimiti si pe care sa primesti
    – posibilitatea de a trimite atasamente mari prin intermediul SkyDrive.

    Minusuri regretabile:
    – calendar prost, din alt film, cu interfata veche si care se misca greu.
    – documentele atasate se deschid in acelasi tab de browser, practic trebuie sa ai un shortcut in bara de bookmarks/favorites ca sa ai acces inapoi la Inbox (sau back -> back -> back…). De asemenea, Web Apps si Skydrive se misca mai greu decat GDrive,
    – imposibilitatea de a seta semnaturi separate pentru fiecare „alias”,
    – functia de reading pane (in sine un plus, pentru cine o foloseste) se incarca cam greu,
    – foarte neclar cum functioneaza integrarea cu messenger/skype/retelele sociale (incerc sa postez pe wall-ul unor contacte de FB fara succes iar bara de „messaging” din dreapta pare a fi acolo de pomana).
    – fara functie de rss reader web based (eventual integrata cu mailul ar fi un plus peste GReader),
    – fara IMAP iar protocolul POP merge f. greu (uneori peste ora diferenta intre sosirea unui mail pe @businesscover.ro si preluarea lui de catre outlook.com).

    Eu sper sincer ca nu e finalizat!

  3. ah, si as mai fi vrut „open (si print) email as document” si posibilitatea de a deschide un email ca eveniment (editabil) in calendar, precum la GMail.
    Deci sper din inima ca nu e finalizat si ca mai vin si alte functii, si asta cat mai curand.
    La urma urmei, a crea un „ecosistem”, cum se spune, solid, ceea ce se traduce prin posibilitatea de a lucra „seamless”, PC+tableta+smartphone, e un factor de adoptie extrem de important.

  4. Folosesc Outlook.com de aproximativ trei luni. Într-adevăr, arată frumos și găsești (sau găseai) adrese de email care să corespundă numelui tău.

    Însă marea sa problemă este numărul de spam-uri pe care le înghite. Iar când le detectează, sunt abonamente la comentarii de pe bloguri sau mailuri automate pe care wordpress-ul propriu mi le trimite. Deci false positives.

  5. Asta cu „nou” e gluma sau ce? Eu am cont de outlook.com din iulie 2012, cand a fost lansat. De fapt aveam pe live.com si a fost o migrare aproape automata. Il folosesc in mod curent, iar de atunci au fost 3-4 update-uri la nivel de design si functionalitati. Subscriu la imbunatatirile necesare pentru calendar, mi-ar placea sa aiba si alerte prin SMS…

  6. @Bazilide: nu este o glumă, până acum Outlook.com era preview. De acum este versiune full.
    @Vali: bineînțeles că articolul este scris subiectiv. Dar reprezintă părerea mea. Subiectivă. Deci nu văd modul în care disclaimer-ul este „încălcat”.

  7. nu stiu, m-am intrebat intotdeauna daca „disclaimerulrile” astea chiar pot fi pe bune. La urma urmei,cand faci parte dintr-o companie, un colectiv, un grup care face ceva, nu ai cum sa nu sustii ideea colectivului respectiv, ca de aia faci parte din el. Ca doar nu o sa scrii ca Outlook sucks (nu sucks, dar sa presupunem ca da)!
    Da, cred ca in materie de masini, natura, tablouri, muzica, marketing, business in general, poti sa ai „parerea ta subiectiva”, dar cand e vorba de Microsoft nu cred ca se poate.
    scuze pentru termenul „trist” de langa marketing 2.0, ar trebui sa-mi controlez mai bine tastatura dar cred ca poti sa scoti de tot disclaimerul ala, nu-si are rostul, suna fals. Cand scrii despre produse Microsoft faci marketing. Si il faci in felul in care il gandeste Microsoft, ca de aia esti si tu sef de divizie la Microsoft Romania. Nu?

  8. si, totusi, parca e trist sa scrii un post (tot greu imi e sa numesc un post „articol”) in care 4 oameni isi lauda, in ordine alfabetica, produsele – si nimic altceva. asa or fi analizele pe bloguri? nu e trist si sa dai link spre asa ceva numai pentru ca ai fost si tu citat? la „tristetea” asta 2.0 ma refeream… 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment