Problema magazinelor pentru femei

ShoppingUna dintre cele mai mișto cărți despre știința shopping-ului este Why We Buy: The Science of Shopping. Lectură obligatorie pentru toți directorii, șefii, directorașii, acționarii, patronii și patronașii de magazine de toate dimensiunile. Cartea arată cu cifre, cu analize, cu detalii câteva tips&tricks pentru a-ți îmbunătăți vânzările în magazine. Chestii de bun simț pe care când le citești dai un „a-haaa”. Și le implementezi că vezi acolo și niște cifre interesante.

Una dintre chestiile însă de mega-bun simț mult prea puțin implementată în magazinele pentru femei este grija pentru bărbați. Foarte des când intri în mall într-un magazin pentru femei vezi următorul peisaj: ea care stă la fiecare raft minute bune în șir alegând, răsfoind printre cuiere, alegând din nou, mutându-se la alt raft unde reia procedura: alegere, răsfoire, alegere. Între timp, la 1m-1,5m în spate este EL. Fața lui variază de la un zâmbet sec, anost (și îți dai seama de faptul că este primul magazin vizitat) la o privire pierdută care nu clipește și care când EA se mișcă se mișcă automat și EL (semn că funcțiile avansate ale creierului au fost dezactivate și a rămas activă doar mișcarea de „follow-her”, în rest EL este phased out – asta se întâmplă de obicei pe la al treilea magazin) până la furie oarbă, sfinți și anafuri coborâți din cer combinat cu „pisi dacă nu plecăm de aici eu [cenzurat] în/pe el de shopping și mă duc să mă [cenzurat]/îmbăt/droghez”.

Bros, așa-i că vă recunoașteți în descrierea de mai sus? Ei bine, magazinele pentru femei ar avea la îndemână o soluție extrem de simplă pentru bărbații care însoțesc doamnele și domnișoarele: SCAUNE! Scaune sau fotolii pe care EI să se așeze și să răsfoiască un ziar/ o tabletă, să se uite la un canal de sport sau pur și simplu să își admire odorul la raft cum alege, răsfoiește și alege din nou, mutându-se la alt raft. Nimic nu strică o vânzare mai mult decât un bărbat phased-out care la întrebarea „iubi oare care îmi va sta mai bine?” cu o privire semi-șocată – genul ăla de privire pe care îl vezi la bețivii culeși de polițiști din mașini înfipte în stâlpi (este de înțeles: bootează creierul). Concluzia ei va fi simplă: „nenorocitule ți se rupe nu mă iubești” urmată deseori de un plâns și de un mood de shopping (și de altele post-shopping) distrus. Și implicit de vânzare neterminată/ profit neîncasat.

Scaunele alea pentru bărbați sunt unele dintre cele mai bune investiții pe care un magazin pentru femei le poate face. Pur și simplu acum bărbatul se poate odihni și poate rezista la un maraton de shopping de 3-4h mult mai bine. Mai mult, va dori să stea mai mult în magazinul care are scaune versus magazinul care NU ARE scaune. Winner: magazinul cu scaune.

Nu credeți: uitați-vă în magazinele de pantofi pentru femei. Vedeți ce fac bărbații: așa-i că se așează pe banchetele pentru încălțat? 

Comments

  1. says

    shoppingul e obositor. In unele mall-uri există totuși o băncuță pe culoar. Poți sta acolo vreme de 2-3 magazine, după care te muți pe urmatoarea bancuță. Problema e ca și alea sunt insuficiente.

  2. says

    Da, o idee interesanta. De altfel ar putea merge si mai departe. Eu m-am regasit in povestea ta la…coafor cand m-am dus sa imi iau sotia. Bineinteles ca a trebuit sa astept, noroc cu canapeaua, cu TVul si cu mobilul din dotare proprie.

  3. says

    Exagerezi putin, masculul are “rol” de companion si amuzament, daca sta pe un scaun si se uita la pereti/ziar/tableta e ca si cum as merge singura. Daca sau cand se plictiseste ma poate astepta la “arcade” sau cum a zis haivas, pe culoar.

  4. says

    @Vio: așa este, dar când companionul/amuzamentul începe să cârâie și să blesteme îți cam taie cheful de shopping. Așa, stă jos, și când ai nevoie de o „consultație” îl chemi.

  5. says

    Tudor, merge si nu prea. Femeile vor pareri, vor confirmari, vor aprecieri. Daca te asezi pe scaun intr-un magazin de haine, vei disparea de pe radar, vei fugi de intrebari, de “nu-i asa ca?”. In majoritatea magazinelor de pantofi esti la un “psss” distanta. De-asta barbatii isi permit acel ragaz.
    In spiritul celor de mai sus, exista totusi o lege a compensatiei. Orice raspuns din partea barbatilor intr-un magazin de haine este gresit. Orice intrebare din partea femeilor in fata raionului de bere este gresita :-)

  6. serioooooos says

    Daca barbatul n-are [cenzurat] sau laringe ca sa-i spuna femeii sa se duca frumusel singura la shopping, si se multumeste cu rolul de catel de salon/magazin, isi merita soarta.

  7. alin says

    Solutia e mult mai simpla : daca umbli cu o astfl de retardata de femeie care se comporta exact ca majoritatea( capoate sunt si altfel…), nu ai decat o alternativa : ITI CUMPERI PISTOL, si cand te bate la cap, POC, una in teasta ! Si ai rezolvat problema… Ori daca nu, isi trage el una in cap.. Oricum, e bine..

  8. Mark-3000 says

    Eu ma asigur ca are mobilul la ea. Apoi cand suntem la mall ii spun ca ne auzim in 2 ore. Ea la magazinele ei, eu la distractiile mele :P

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *