Știu, ar trebui să scriu despre campania electorală, despre partide, mizerii etc, promit că vine și acel conținut. Până atunci, referitor la faptul că anumiți clienți lucrează cu fel de fel de promotori dubioși care generează view-uri fără a genera vânzări – discuția pornită aici:

image

Am hotărât să scriu rapid un ghid despre rolul marketing manager-ului, dedicat atât marketerilor cât și angajatorilor lor – GM-i, recruiteri etc.

  • rolul marketing manager-ului nu este să facă plase, pliante, roll-up-uri, tricouri, șepci, ghiozdane și altele care intră în categoria „marketing collaterals”.
  • rolul marketing manager-ului nu este să facă campanii online (cacofonie intenționată), pagini de facebook, twitter, Vine, Instagram și ce dracu o mai fi la modă.
  • rolul marketing manager-ului nu este să aducă viewership, awareness, să facă conferințe, să aducă lume la conferințe, să facă prezentări și conținut.

Nu. Se pornește INVERS.

  • marketing manager-ul este cel care este responsabil de PROFIT. Este principala sa metrică, PROFIT.
  • pornind de la profit lucrează cu sales-ul, cu operațiunile, cu tot leadership team-ul pentru definitivarea unei strategii de marketing.
  • strategia de marketing definește KPI-urile – sell-in, sell-out, profitabilitate %, nr utilizatori, clienți etc.
  • KPI-urile definesc direcțiile strategice ca parte a strategiei.
  • KPI-urile au miniplanuri ce definesc tactici.
  • tacticile se leagă direct deci de KPI-urile de business.

Acestea fiind spuse, marketing manageri ce prezintă date de awareness – click-uri, view-uri, articole etc – fără a demonstra CUM se leagă de atingerea KPI-urilor de business (awareness nu este un KPI, este un VI – vanity indicator) nu-și fac treaba. Rolul lor este să genereze profit. Sales-ul generează vânzări, operațiunile generează costuri reduse, legal-ul se asigură că totul este compliant, dar marketing-ul agregă toate acestea într-un singur indicator: PROFIT.

Cât timp faci click și nu generezi profit înseamnă că nu îți faci treaba. Și sunt drăguț când zic asta.

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment